תאונות עבודה

נפגעי תאונת עבודה מבוטחים ומוגדרים בחוק הביטוח הלאומי בסעיף 79 לחוק. אדם שנפגע במהלך ועקב עבודתו זכאי לדמי פגיעה לתקופה של עד 3 חודשים עבור אי כושר עבודה. במידה ונותרה לאדם נכות כתוצאה מפגיעתו, יהא זכאי לקצבת נכות מעבודה או למענק, בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו בוועדה הרפואית שמתקיימת במוסד לביטוח לאומי.

הטיפול הראשוני במקרה של תאונת עבודה הינו רב חשיבות וזאת מאחר ובמידה והטפסים שנדרש להגיש לא מולאו בהכוונה מקצועית ישנו סיכון לפגיעה בזכויות מהן יכול הנפגע ליהנות. סף הנכות המינימאלי הינו 9%, קרי נכות פחותה אינה מזכה בכל זכות כספית. אי לכך, משמעות קביעת אחוזי הנכות שנקבעים ע"י הועדה הרפואית הינה מכרעת וקריטית לקבלת מענק או קצבת נכות כתוצאה מתאונת עבודה.

מה לעשות במקרה ונפגעתם בעבודה?
במקרה של פגיעה בעבודה על הנפגע לבקש ממעסיקו למלא טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה.
לאחר שהתקבל טופס למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה, הנפגע יטופל בקופת החולים ויקבל תעודה ראשונה לנפגע בעבודה.
לאחר קבלת תעודה ראשונה לנפגע בעבודה יש להגיש למוסד לביטוח לאומי – טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה.
תביעה לקביעת דרגת נכות – בהנחה שתביעתכם הוכרה כתאונת עבודה, ובמידה ששולמו לנפגע דמי פגיעה במשך 91 ימי מחלה בגין אי כושר עבודה, יש להגיש תביעתכם באמצעות טופס תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. יש לציין כי במידה וחזרתם לעבודתכם טרם 91 ימים ואין אתם במצב של אי כושר עבודה, אזי ניתן להגיש את התביעה אף לפני תום 91 ימים.

אלו הם רק מספר טיפים שיכולים להנחות את הנפגע במקרה של תאונת עבודה. ניהול תביעה מול המוסד לביטוח לאומי היא משימה מורכבת ומומלץ מאוד להיעזר בעו"ד שמכיר את התחום לעומקו. הגשה נכונה של הטפסים וליווי מקצועי מגדילים משמעותית את סיכויי התביעה שלכם.

ניר אלבו משרד עורכי דין מלווה את הלקוחות החל מהודעה על פגיעה בעבודה ועד למיצוי כל ההליכים מול המוסד לביטוח לאומי. לא פעם ההליך דורש חוות דעת רפואיות ו"מלחמה עיקשת" בדרך למיקסום הזכויות של הלקוח.

דמי פגיעה
אדם שנפגע כתוצאה מתאונה בעבודה ונמצא באי כושר כתוצאה מהפגיעה, זכאי לקבל דמי פגיעה במשך 91 ימים מיום אירוע התאונה. גובה דמי הפגיעה מחושב לפי 75% מערך יום עבודה אשר נקבע בהתאם לשכר עבודה שהתקבל בשלושת החודשים עובר התאונה.

מה עלי לעשות כדי לקבל דמי פגיעה ?
על מנת לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי, יש למלא טופס בל/211 – תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה. את הטופס יש לשלוח / להגיש לביטוח לאומי – תאונות עבודה.

מה קורה לאחר שחולפים ימי דמי הפגיעה?
במידה ושולמו דמי הפגיעה אך הנפגע עדיין במצב אי כושר כתוצאה, יש להגיש (רצוי לפני תום 91 ימים) תביעה לקביעת דרגת נכות. ביטוח לאומי רשאי לקבוע נכויות זמניות עד התגבשות הנזק לכדי נכות צמיתה. לאחר הגשת התביעה הנפגע יקבל זימון לוועדה רפואית שתפקידה לקבוע לו את גובה אחוזי הנכויות הזמניות ו/או את אחוז נכות הצמיתה.

חשוב לזכור: אופן הגשת המסמכים וניהול תביעה בגין תאונת עבודה קריטי לעניין התוצאה ומיצוי זכויות הנפגע. מומלץ להיוועץ בעו"ד הבקי בתחום.

תאונת עבודה – החמרת מצב
נפגע עבודה אשר נקבעה לו נכות צמיתה (גם אם נקבע 0%), במידה וחלה החמרה במצבו הבריאותי הקשורה לתאונת עבודה קודמת, רשאי להגיש "תביעה להחמרת מצב", וזאת בחלוף 6 חודשים מיום החלטת הועדה לקביעת דרגת נכות מעבודה.

התנאי הבסיסי להגשת תביעה להחמרת מצב הוא קיום מסמך רפואי המעיד על החמרת מצבו רפואי של הנפגע. לתביעה מהסוג הנ"ל עשויות להיות תוצאות חיוביות, אך עם זאת, הועדה לבדיקת החמרת מצב רשאית לקבוע כי חל שיפור במצב הרפואי ולהחליט על הורדת אחוזי הנכות של הנבדק. טרם הגשת תביעה להחמרת מצב, מומלץ להיוועץ בעורך דין הבקיא בתחום נפגעי עבודה.

תיאום פגישת ייעוץ

כתבות נוספות באתר